1394-06-22 08:54
703
3
20423
فرهنگ و ارشاد نتوانسته حمایت درخوری از رسانه‎ها داشته باشد

انتقاد شدید رئیس خانه مطبوعات از ارشاد استان: اگر مسئولی، توانمندی اجرای مسئولیت ندارد نباید بر کرسی مدیریت تکیه بزند

مدیرمسئول هفته‎نامه گلستان‎مهر با بیان اینکه خدمات مدیران دستگاه‎های اجرایی دولت تدبیر و امید باید بر مبنای برنامه‎ریزی باشد، گفت: اگر مسئولی، توانمندی اجرای مسئولیت ندارد نباید بر کرسی مدیریت تکیه بزند.

به گزارش گلستان ما ؛ علی منصوری‎رضی افزود: مقامات اجرایی استان گلستان توانمندی خود را در برگزاری مراسم روز خبرنگار نشان دادند، مراسمی از هم‎گسیخته که فقط در حد سخنرانی برگزار شد، کسانی که منتقد عملکرد مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در بخش فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه بودند حدود دوسال است که بستر و فضای کار برای آنها فراهم شده تا توانمندی خود را در مقام عمل و نه در مقام سخن نشان دهند.

ارائه خدمات کوچک و تبدیل آن به کار تبلیغاتی و بادکنکی به ضرر دولت و ملت است

رئیس خانه مطبوعات گلستان یکی از مشکلات جامعه را ناشی از گرایش‎های سیاسی واهی دانست و گفت: قرارگیری در تشکل‎های سیاسی منعی ندارد اما اینکه گروهی روی کار بیاید و گروه دیگر را خرج کند و برنامه نداشته باشد نمی‎تواند منشاء اثر در جامعه باشد.

منصوری‎رضی یکی از ضعف‎های مدیریت اجرایی کشور را زیرسوال بردن عملکرد گذشته و جناحی دیدن مسائل برشمرد و افزود: چرخه رسانه‎ها خصوصا رسانه‎های مکتوب در فضای جناحی و سیاسی قرار گرفته است یعنی مجموعه‎ای در گروه چپ قرار گرفته و اصلا توجهی به خدمات انجام شده در دولت اصولگرا نمی‎کند و معتقد است چون دولت برآمده از جناح آنها نبوده است باید خدمات شایسته مدیران اجرایی گذشته را سرکوب کرده و زیرسوال ببرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات کوچک و تبدیل آن به یک کار تبلیغاتی و بادکنکی به ضرر دولت و ملت تمام می‎شود، گفت: کار کردن در بخش‎های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه باید مبنایی باشد نه تبلیغاتی؛ خروجی برنامه‎ها باید در عمل نشان داده شود.

فرهنگ و ارشاد نتوانسته حمایت درخوری از رسانه‎ها داشته باشد

این پیشکسوت عرصه رسانه؛ برگزاری مراسم امسال روز خبرنگار را نتیجه بی‎تدبیری و یک کار بی‎برنامه در استان گلستان دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نتوانسته حمایت درخوری از رسانه‎ها داشته باشد.

منصوری‎رضی تاکید کرد: ساماندهی خبرنگاران، برگزاری دوره‎های آموزشی، ارتقاء رتبه خبرنگاری، حل مشکلات مسکن و بیمه خبرنگاران از مطالباتی است که در عرصه رسانه همچنان برزمین مانده است.

وی خواستار ارائه عملکرد دوساله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه خبرنگاران و رسانه‎های استان به صورت مستند شد و اظهار کرد: در حوزه رسانه‎های مکتوب بنده به عنوان مدیر مسئول می‎توانم اعلام کنم که یارانه‎ها به عمد و یا غیرعمد قطع شد و یارانه برخی از رسانه‎ها به حداقل رسیده است.

عدم حمایت مادی و معنوی ناامیدی را در فضای رسانه‎ای ایجاد می‎کند

مدیر مسئول هفته‎نامه گلستان‎مهر افزود: رسانه مکتوبی که سالانه بین 30 الی 40 میلیون تومان هزینه چاپ دارد اما یارانه 300 هزار تومانی دریافت می‎کند، آیا این عمل مصداق مسخره کردن یک رسانه نیست.

وی بر لزوم تدوین برنامه‎ای مدون در حوزه گفتمان‎سازی بیانات امام و رهبری در حوزه رسانه‎های مجازی تاکید کرد و گفت: عدم حمایت مادی و معنوی از رسانه‎های مکتوب و مجازی ناامیدی را در فضای رسانه‎ای ایجاد می‎کند.

این مسئول گفت: اتفاقات خوشایند در عرصه رسانه زمانی اتفاق می‎افتد که انجمن صنفی، خانه مطبوعات و یا هر تشکل صنفی به صورت مستقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کند که این کار کمی سخت خواهد بود اما نتایج بهتر و ملموس‎تر در پی خواهد داشت./ فارس

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

افشین

دوستان عزیز سلامحرف شما درست که ارشاد کاری نکرده ، اما آیا بررسی کرده اید که جایگاه رسانه ها در سند چشم انداز استان کجا است ؟آیا مطالبه واقعی خبرنگار را به جد پیگیری کرده اید ؟خانه مطبوعات خود چه کرده است در این مدت برای خبرنگاران؟آیا آموزش داده که رسانه ها برای چاپ آگهی 120 هزار تومانی در یک نشریه با سابقه از سوی خبرنگار باسابقه اقدام به جعل و کپی و پرینت رنگی نمایند ؟آیا خانه مطبوعات تشکیل شده که عده ای دنبال جنگ زرگری باشند و بخواهند در آستانه انتخابات خانه مطبوعات برای خود یارکشی و عده جمع کنند؟کسی که دنبال عده جمع کرده افتاده ، آیا هنوز نمی داند که کدوم رسانه وابسته به کدام ارگان ،نهاد و جناح است ؟آیا در یک جلسه خبری بستن تیم خانوادگی و کارت هدیه گرفتن درست است؟آیا برای گرفتن کارت هدیه 20 هزار تومانی یک نشریه تازه منتشر شده 19 نفر را معرفی می کند اما یک نشریه قدیمی شاید نتواند حقوق چهار نفر را پرداخت کند؟در مجموع چشم ها را باید شست جوری دیگر باید دید .

0
0
پاسخ
1394-06-23 06:23

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.